Saturday, November 12

this is my heart and its not broken

aku.
ini aku.
dulu.
aku terlalu lurus.
kau datang.
kata mu manis.
kau goncang hati aku.
kau datang di setiap mimpi aku.
dan kau ucap syurga di mulut mu.
dan aku.
aku yang dulu terbodoh oleh manis mu.
aku melayang.
terapung tinggi.
aku merasa keawangan.
dan aku mulai ada rasa itu.
rasa cinta palsu yang engkau beri kan.
dan satu saat.
kau mulai bosan dengan ku.
kau meninggalkan aku.
tanpa sedar.
pufft!.
aku terjelepuk longlai.
ye.
aku telah jatuh.
dan kau tiada di situ untuk menyambut aku.
tika saat itu.
aku sedar.
langit yang aku mahu itu terlalu tinggi.
aku yang dulu tidak serik.
terus mengharap kau, kamu dan dia.
bodoh nya aku yang dulu.
tapi kini.
kesedihan tu mengajar aku.
sakit itu mengajar aku.
di setiap rasa cinta yang ada aku wujudkan keraguan.
di setiap setia mu aku anggapkan sedikit curang.
di setiap manis mu, aku anggap kan sedikit pahit.
dan hari ini.
kau juga seperti mereka.
dan kau tahu apa?
aku tak terjelepuk seperti dulu.
aku masih punyai tongkat yang aku simpan semasa terawang dengan mu.
da aku mampu bertahan dengan celakanya kamu.
ya.
aku bukan seperti dulu.
gadis lurus yang dipermain hatinya.
aku kini hanya percaya pada mereke yang terbukti layak.
dan hati ku kini.
tak kan pernah sedih kerna kamu.
dan kamu.
hanya bajingan yang aku anggap hanya satu persinggahan.
persinggahan yang membuat aku lebih tabah hatinya dari dulu kini dan esok.


No comments:

Post a Comment