Thursday, January 19

teman tapi mesra

bila hati di lukai,
kau dan aku nekad tidak mempercayai cinta...
tapi...
tanpa kau sedar...
segala senyum manis,
madah kasih,
teman sayang, telah buat aku mulai kenali cinta...
cinta itu tak semestinya perit...
cinta itu bukan bererti bersama...
cinta itu adalah pengorbanan...
dan di saat itu,
aku mulai resah...
kau,
mahu aku terus di sisi...
sedangkan aku, tahu hati kau di mana...
sakit, namun apa yang harus aku lakukan...
terus berdrama swasta berlagak aku tak perduli di mana hati kau?
atau memaksa kau pergi ke mana hati kau mahu...
cinta aku adalah cinta...
cinta yang mengizin kan aku untuk kehilangan mu...
cinta yang membenarkan aku untuk melepaskanmu...
cinta yang membuat aku terus berteleku di hadapan Allah s.w.t...
dan berdoa, andai satu saat, hati mu berdetik kepada aku...
namun, andai itu tidak terjadi...
akan aku redha...
melepaskan mu dengan ikhlas...
cinta, sayang dan kasih itu berbeza...

p/s :
aku telah menerima kasih mu, kau menghormati aku....
aku telah menerima sayang mu, kau mengambil berat tentang aku...
dan aku berharap....
cinta itu juga satu hari nanti milik aku.... :)

No comments:

Post a Comment