Thursday, November 24

sembunyi

aku sayang kau....
kau sayang dia..
kau manis pada aku...
siapa aku?
siapa kau?
kita sembunyi...
dia tak kan pernah tahu...
kau kelihatan bijak begitu...
aku nampak bodoh ikut tu....
tapi.
entah kenapa...
aku rasa macam masih ada kotak....
kotak hitam...
menyembunyikan aku dari kau...
kau nampak aku bergitu..
tapi aku begini...
kau nampak aku kawan...
tapi hati aku...
kau boleh baca?
kau nampak aku senyum...
tapi malam - malam aku nangis kau nampak?
tak....
dan kau....
tak pernah ambil tahu atau peduli...
kerana kau sendiri bersembunyi...
kau sembunyi niat kau yang hitam pada aku..
dan aku...
bodoh untuk pecaya pada kau...
dan kau masih lagi bijak untuk membiarkan hati aku sembunyi...
bila akan aku bangun?
aku bagaikan terlalu lena dengan mimpi...
mimpi yang begitu indah...
hingga bila aku cuba untuk bangun...
aku mulai lemas...
kau tahu?
tak...
kau tak tahu...
sebab tu semua dalam hati aku...
rasa yang bersembunyi demi bahagia kau dan dia...

No comments:

Post a Comment