Saturday, November 12

kau = kawan baik :)

masa tu,
kau kata kau cinta, kau sayang,
tahun tu,
kau tipu, kau sembunyi, kau bersalah,
tahun tu,
aku kejam, aku tak berhati perut, aku tak memaafkan,
tahun tu,
kita bukan kekasih, kita bukan kawan, kita bukan musuh,
kita hanya ajnabi yang memalingkan wajah antara satu sama lain,
bulan tu,
kau kembali, kau meminta maaf, kau akur bersalah,
bulan tu,
aku menyesal, aku memaafkan, aku akur salah jua,
bulan tu,
kita macam kawan, kita macam baik, tapi masih janggal, masih sakit,

tapi....
hari ini,
kau buktikan kau betul,
kita masih boleh kawan,
kita masih boleh seperti sebelum itu,
sebelum ada degupan tu,
sebelum hati kita di kacau syaitan tu,
ye...,
kite masih boleh tergelak,
kita masih boleh mengejek,
kita masih lagi boleh bersahabat baik,

hari ni,
kita mungkin masih mengingati kenangan tu,
kita mungkin masih sayang pada memory tu,
tapi,
masa depan kita bercabang,
kita ikut laluan berbeza,
kau ke laut,
aku ke darat,
kau terus dengan kapal2 mu,
aku terus dengan larian ku,
kita semakin hari semakin berjauhan,
tapi,
kita sedar,
itu bukan bererti kau bukan lagi kawan,
mungkin bukan sahabat,
tapi tetap,
kawan,
ada di hati saat ia perlu...

terima kasih...
kawan.



No comments:

Post a Comment